مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان:

خريد و فروش در شهرک گردشگري شيدا ممنوع است

کد خبر: 179893 تاریخ انتشار: 1401/09/22
نمایش: 264
اخبار
جلسه بررسي مسائل و ارائه راهکار به‌منظور رفع موانع درخصوص توسعه گردشگري و حفظ ميراث شهرستان با حضور مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان در فرمانداري بن برگزار شد.
عليرضا جيلان مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان در سفر يک روزه به شهرستان بن گفت: سال‌هاي گذشته 15 منطقه نمونه گردشگري در استان پيش بيني شده اما هيچکدام تکميل و آماده ارائه خدمات به مردم و گردشگران نيست که در اين بين تنها منطقه ديمه کوهرنگ تا حدودي آماده و پيشرفت داشته است.
جيلان در ادامه افزود: نحوه انتخاب سرمايه‌گذار يکي از اشکالات مهم و اساسي طرح هاي گردشگري استان بوده است که با رويکردهاي جديد به دنبال اصلاح اين امر هستيم.
وي بيان داشت: طرح هاي عظيم گردشگري از جمله طرح شيدا بايد با همکاري و همراهي همه دستگاه‌ها، شرکت‌ها و سرمايه گذاران پيگيري شده و اداره ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي به تنهايي نمي تواند طرح ها را تکميل و به سرانجام برساند.
مديرکل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان اعلام کرد: طرح گردشگري شهرک شيدا به استانداري ارائه شده و در آينده اي نزديک با ابلاغ استاندار با جديت شروع به کار خواهد کرد و شاهد تحولات خوبي در اين منطقه خواهيم بود.
وي تأکيد کرد: خريد و فروش در همه مناطق گردشگري از جمله شهرک گردشگري و توريستي شيدا خلاف قوانين بوده و يک سند واحد براي طرح‌هاي جامع صادر خواهد شد.
جيلان با اعلام اينکه مجتمع هاي تفريحي با هدف جذب گردشگر و استفاده عموم ايجاد مي شوند اظهار داشت: اين طرح ها بايد منجر به ايجاد اشتغال و بهبود معيشت مردم شده و از نگاه ملکي، خصوصي و سرمايه اي خارج شود.
وي ضمن خواستار برگزاري جلسه ستاد تسهيل با حضور سازمان همياري‌ و شهرداري‌هاي استان در محل استانداري گفت: شرکت سنگرسازان با رعايت استاندارد و دستورالعمل‌ها آغاز به کار کند و شرکت پاک بوم طبق قوانين و مهلت اجرايي مقرر تعيين تکليف مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟