مديرکل دفتر امور روستايي و شوراها استانداري

دهياران استخدام خواهند شد

کد خبر: 179671 تاریخ انتشار: 1401/08/30
نمایش: 221
اخبار
نشست هم‌انديشي دهياران روستاهاي تابعه شهرستان بن با حضور رؤساي شوراهاي اسلامي، مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري و جمعي از مديران ادارات اجرايي شهرستان در فرمانداري برگزار شد.
علي زاهدي مديرکل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري با اشاره به تأکيد و نگاه ويژه استاندار به مناطق محروم و روستاهاي کم برخوردار گفت: اعتبارات پرداختي به دهياران در پنج ماهه ابتداي سال جاري به اندازه يک سال گذشته تخصيص و پرداخت شده است که تا پايان سال مبالغ قابل توجهي پرداخت خواهد شد.
زاهدي دغدغه‌مندي و تلاش فرماندار شهرستان بن را امري نيک و پسنديده دانست و بيان کرد: دهياران در صف اول و خط مقدم بوده و بايد روحيه جهادي و مطالبه گري داشته باشند و در جذب اعتبارات، بهسازي و عمران روستا تلاش مضاعف داشته باشند که هر قدم خير در راه نظام جمهوري اسلامي ايران و مردم باقي الصالحات خواهد بود.
وي اعلام کرد: برنامه ريزي ها درخصوص ساماندهي دهياران و نيروهاي دهياري انجام شده است و پس از آزمون و آموزش استخدام خواهند شد.
مديرکل دفتر امور روستايي و شوراها تأکيد کرد: اشتغال‌زايي و توليد مقوله‌اي مهم در روستاها است که در تأمين اعتبار تسهيلات اشتغالزايي مسأله و مانعي نداشته و نيازها را دهياري ها اعلام کنند.
وي بيان داشت: از فرصت‌ها و موقعيت هاي روستايي به ويژه گردشگري در همه زمينه ها از جمله پيست هاي بارده و شيخ‌شبان استفاده بهينه شده و دهياران به دنبال ارائه طرح براي درآمدزايي براي دهياري ها و مردم روستا باشند.
زاهدي با بيان اينکه دهياران با داشتن درآمد مي توانند بهسازي و نوسازي بهتري در روستا انجام دهند خاطرنشان شد: تسهيلات بانکي ۱۰ درصد با بازپرداخت ۶ ساله جهت خريد و تهيه تجهيزات به دهياري‌هاي روستا پرداخت مي شود که با خريد دستگاه ها منبعي براي درآمد خواهند داشت.
وي خواستار آماده کردن طرح هيدرولوژي توسط دهياران شد و تأکيد کرد: دهياران شهرستان بن ارتباطات خوبي با يکديگر دارند که با همکاري و تعامل طرح و برنامه ارائه دهند.
مديرکل دفتر امور روستايي و شوراها افزود: با بنياد مسکن انقلاب اسلامي تفاهم نامه‌اي درخصوص آسفالت معابر به امضاء رسيده است که زيرسازي برعهده دهياران است.
وي به فلسفه وجودي دهياران اشاره داشت و مطرح کرد: دهياران براساس قانون عمل کرده و تلاش داشته باشند قانون در راستاي کمک و مساعدت به مردم باشد.
زاهدي اعلام کرد: با حضور معاونت عمراني و کارگروه تخصصي پسماند جلسه اي تشکيل شده و در راستاي مديريت پسماند و بازيافت و جانمايي مهندسي و اصولي تصميم گيري شود.
وي گفت: تعاوني دهياران به عنوان بازوي عمل مناسب براي دهياران خواهد بود که تعاوني هاي جديد با رفع نواقص، تقويت شده و بازرسي عملکرد آنها به دقت انجام شود.
مديرکل دفتر امور روستايي و شوراها افزود: به جاده هاي بين مزارع که توسط جهاد کشاورزي زيرسازي و بهسازي انجام شده باشد قير رايگان به منظور آسفالت تخصيص داده خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟