فرماندار بن:

حضور بخش خصوصي در امور فرهنگي شهرستان پررنگ‌تر شود.

کد خبر: 179598 تاریخ انتشار: 1401/08/21
نمایش: 211
اخبار
جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان با حضور فرماندار شهرستان بن و اعضاي شورا در محل فرمانداري تشکيل گرديد.
رضا علي بيگي فرماندار شهرستان بن در اين شورا گفت: آموزش ها و سواد رسانه اي عموم جامعه به ويژه مديران و مسئولان شهرستان افزايش يابد و اهتمام جدي به اين امور پرداخته شود.
علي بيگي با اشاره به رشد علوم در حوزه هاي گوناگون و پيدايش فناوري هاي جديد افزود: شناخت و مطالعه در زمينه هاي فرهنگي و رسانه اي که با علم و دانش روز بوجود مي آيند از اساس مديريت و زندگي بشر بوده که در تربيت نسل‌هاي آينده تأثيرگذار است.
وي تأکيد کرد: شهرستان بن در اکثر مباحث فرهنگي، ديني و اعتقادي شاخص و سرآمد هستند و در مواردي از جمله حجاب، عفاف، ايثار و شهادت الگوي کشوري است.
فرماندار با اشاره به نقشه راه مسائل فرهنگي بيان کرد: وظيفه ما در قبال اين فرهنگ غني در درجه اول افتخار به آنها، در درجه دوم حفظ داشته ها و ماهيت وجودي، در مرحله بعدي بسط و توسعه آن و در مرحله آخر اشاعه و ترويج است.
وي به به زبان بومي و محلي مردم شهرستان اشاره داشت و اعلام کرد: زبان ترکي، گويش بختياري و لهجه هاي فارسي مردم شهرستان بن حفظ و در راستاي تقويت آنها برنامه ريزي شود.
علي بيگي مطرح کرد: نسب شناسي، مردم شناسي و تاريخ شفاهي شهرستان در اولويت برنامه ها و سياست هاي ادارات متولي فرهنگ قرار گيرد و با تسهيل‌گري در دستورالعمل ها فضا براي استفاده از ظرفيت بخش خصوصي مهيا شود.
وي گفت: بزرگداشت روز شهر بن به برنامه هاي حداقلي ختم نشده و جشن مختصر خلاصه نشود و با مشارکت عموم و اهل علم و ادب برنامه اي در شأن مردم شهر و شهرستان برگزار شود.
فرماندار با بيان اينکه شهرستان بن 425 شهيد تقديم نظام جمهوري اسلامي کرده است تأکيد کرد: تک تک شهداي شهرستان از مفاخر شهرستان و کشور هستند و براي تمامي اين عزيزان شناسنامه و زندگينامه مکتوب تهيه و نشر داده شود.
وي افزود: اسامي معابر عمومي، مکان ها و خيابان ها و تغيير تابلوها بايد در شوراي نامگذاري مطرح شده و پس از تصويب اجرا شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟