مديرکل دامپزشکي استان:

کشتارگاه‌هاي سنتي شهرستان بن وضعيت مطلوبي دارند.

کد خبر: 179280 تاریخ انتشار: 1401/07/11
نمایش: 243
اخبار
مديرکل دامپزشکي استان ضمن بازديد از فعاليت‌هاي اين اداره‌کل در سطح شهرستان با فرماندار بن ديدار و گفت و گو کرد.
محمد اسدي مديرکل دامپزشکي استان در اين نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد اين اداره‌کل گفت: دامپزشکي استان به‌منظور ايجاد و راه‌اندازي مجتمع‌هاي دامپروري استاندارد و فني نهايت همکاري را خواهد داشت.
اسدي با اشاره به‌وجود کشتارگاه صنعتي شهرستان افزود: کشتارگاه‌هاي سنتي بايد جمع‌آوري شوند اما با توجه به نياز شهرستان و درخواست‌هاي مردمي با کنترل و رعايت نکات بهداشتي داير هستند.
وي با اعلام اينکه سلامت جامعه و مردم از اولويت ها و سياست‌هاي اصلي اين سازمان است بيان کرد: کشتارگاه‌هاي سنتي اين شهرستان وضعيت بهتر و مطلوب‌تري دارند.
مديرکل دامپزشکي تشريح کرد: اردوهاي جهادي که در سال آينده برگزار شوند اعتبارات لازم را دريافت خواهند کرد.
در ادامه جلسه رضا علي بيگي فرماندار شهرستان بن گفت: ادارات دامپزشکي و منابع طبيعي به منظور حفظ مراتع تعامل و همکاري بيشتري داشته باشند و با برنامه‌ريزي مراتع از بين رفته را احياء کنند.
علي بيگي با بيان اينکه پرورش دام صنعتي و علمي بايد گسترش يابد افزود: مجتمع‌هاي دام سبک و سنگين در قالب پهنه‌بندي در سطح شهرستان در حال آماده سازي و راه‌اندازي است.
وي به ظرفيت شهرستان به ويژه روستاي بارده در حوزه دام و طيور اشاره کرد و تأکيد کرد: شهرستان بن قابليت توليد بخش قابل توجهي از گوشت و پروتئين کشور را دارد.
فرماندار بن اعلام کرد: کشتارگاه‌هاي سنتي با گسترش مجتمع‌هاي دام در هر روستا و شهر توانايي تبديل شدن به کشتارگاه صنعتي را خواهند داشت.
وي خاطرنشان شد: در راستاي کاهش ضررهاي مالي دامداران بايد اعتبارات درخصوص آموزش، مباحث درماني و مقابله با بيماري‌هاي حوزه دام و طيور افزايش يابد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟