فرماندار بن :

راه‌اندازي کتابخانه‌هاي عمومي سيار در روستاهاي شهرستان

کد خبر: 179174 تاریخ انتشار: 1401/06/27
نمایش: 245
اخبار
جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان با حضور فرماندار، رئيس کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان و اعضاي انجمن در سالن شهيد الياس احمدي برگزار گرديد.
رضا علي بيگي فرماندار شهرستان بن در اين جلسه گفت: در امر کتابخواني دو موضوع بايد مورد بررسي قرار گيرد، يک مبحث مربوط به ترويج فرهنگ کتابخواني و ديگري موضوع گسترش تعداد و کيفيت  محتوايي کتاب است.
فرماندار بن با اعلام اينکه فرهنگ‌سازي کتابخواني از سنين کم شروع شود افزود: کتابخواني به ويژه کتاب‌هايي با محوريت سلامت اداري و فرهنگ کار در بين کارمندان ترويج داده شود.
وي با تأکيد به اينکه شهرستان بن غني از فرهنگ ايثار، شهادت، عفاف و حجاب بوده و الگو براي کشور است بيان کرد: کتاب‌هاي فني و کاربردي نياز فعلي جوانان و نوجوانان است که از کودکي با اقتصاد و علوم مربوط به آن وارد جامعه شوند.
علي بيگي با اشاره به کمبودهاي کتابخانه‌هاي عمومي سطح شهرستان اشاره کرد و اعلام کرد: کتابخانه‌هاي عمومي سيار با همکاري ادارات در روستاهاي شهرستان راه‌اندازي و شروع به فعاليت کنند.
وي تصريح کرد: متوليان و اعضاء انجمن کتاب و کتابخانه‌ها آگاهي کامل و مطالعه کتاب‌ها را در اولويت و زمان‌بندي زندگي خود داشته باشند.
فرماندار بن به مفاخر شهداي انقلاب از جمله شهيدان بهشتي و مطهري اشاره کرد و تأکيد کرد: يکي از شاخصه‌‌هاي اين مفاخر تسلط به بسياري از علوم بود که بايد کتاب‌ها در همه موضوعات و زمينه‌ها در دسترس عموم بوده و فقط به يک موضوع خاص ساخته و پرداخته نشود.
وي خاطرنشان شد: تبليغات فرهنگ‌سازي بايد هم بصورت ميداني و فيزيکي بوده هم بصورت مجازي و الکترونيکي باشد و از ظرفيت اصحاب رسانه بهره ببريم.
علي بيگي به ظرفيت عالمان و نخبگان شهرستان اشاره کرد و گفت: افراد موفق و نخبه جامعه از طريق رسانه‌هاي عمومي معرفي شده و از ظرفيت آنها در فرهنگ سازي کتابخواني استفاده شود.
وي افزود: داير کردن موکب کتابخواني در مسير پياده روي جاماندگان اربعين يکي از کارهاي شايسته بود که با همکاري کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان و شهرداري وردنجان برپا شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟