در شوراي آموزش شهرستان مطرح شد:

رشته‌هاي تخصصي و فني سال تحصيلي جديد اعلام شد.

کد خبر: 179030 تاریخ انتشار: 1401/06/12
نمایش: 216
اخبار
شوراي آموزش با حضور فرماندار شهرستان بن، مديرکل فني و حرفه‌اي استان، معاون مديرکل آموزش و پرورش استان در محل فرمانداري برگزار شد.
رضا علي بيگي فرماندار شهرستان بن در اين نشست گفت: ايجاد اشتغال بدون پشتوانه علمي و آموزشي به سرانجام نخواهد رسيد يا با سرعت کم پيش خواهد رفت يا دچار شکست‌هايي از جمله مالي شديد خواهد شد.
علي بيگي با بيان اينکه ادارات مورد نياز عموم مردم تا پايان شهريور موظف به استقرار هستند افزود: اداره فني و حرفه اي با رويکرد و سياست آموزشي، توسعه‌اي و تکريم ارباب رجوع مستقر مي شود.
وي با اشاره به اينکه آموزش ها براساس بازار کار و نياز منطقه و شهرستان باشد تأکيد کرد: آموزش ها علاوه بر کلاسيک بودن بايد بصورت کاربردي و عملياتي انجام شوند و خروجي کارآموزها و عملکرد آنها در جامعه ديده شود.
فرماندار خاطرنشان شد: از هدر رفتن وقت و هزينه داوطلبان آموزش و کارآموزي پرهيز شود که عدم مديريت اين امر به مرور زمان دلسردي و نااميدي در مردم ايجاد کرده و باعث اسراف در بيت المال مي شود.
وي با يادآور شدن ظرفيت علمي و نيروهاي متخصص شهرستان مطرح کرد: اولويت صدور مجوزهاي آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي با نيروهاي بومي متخصص شهرستان مي‌باشد که مجوز تأسيس طي ۷۲ ساعت توسط سازمان فني و حرفه اي صادر خواهد شد.
علي بيگي بيان کرد: آموزش هاي تک محوري، تک موردي و تک بعدي که چند سال مداوم در حال برگزاري است خاتمه داده شده و در ابعاد مختلف با سلايق مختلف و کاربردي برگزار خواهد شود.
وي با مطرح کردن اين امر که آموزش ها و هزينه هاي صورت گرفته بايد منجر به اشتغال و رفع بيکاري باشد گفت: داير شدن نمايشگاه دستاوردهاي فني حرفه اي و آموزش هاي تخصصي ابزاري جهت تشويق و ترغيب به شرکت در دوره‌هاي علمي و آموزشي است.
فرماندار بن عنوان کرد: در شروع سال تحصيلي جديد با همت سازمان‌هاي آموزش و پرورش، سازمان فني و حرفه‌اي و اداره تعاون روستايي رشته‌هاي تخصصي فني و کاربردي جديد در سطح مدارس شهرستان برپا مي‌شود.
وي اعلام کرد: رشته مکانيک برق خودرو در شهر وردنجان، رشته درودگري با گرايش مبلمان سازي در شهر بن، تأسيسات گاز ساختمان در روستاي شيخ شبان و رشته برق ساختمان در شهر يانچمشه ثبت نام و تدريس خواهند شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟