احمد بهداروند رئيس ثبت احوال شهرستان بن:

ميزان تولد در شش ماهه اول سال۱۴۰۰ نسبت به شش ماهه اول سال گذشته ۰/۷ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: 157067 تاریخ انتشار: 1400/09/17 09:35:37
نمایش: 539
اخبار
جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي شهرستان بن به رياست کيانوش نادري ،فرماندار و با حضور ادارات عضو ، در سالن جلسات فرمانداري برگزار شد.
 در اين جلسه  فرماندار ، خواستار برگزاري جلسات شورا به صورت منظم شد و گفت: آمار وقايع حياتي در برنامه ريزي هاي کلان بسيار مهم و کمک کننده است و کليه دستگاه هاي مسئول بايد به وظايف خود در اين راستا به خوبي عمل کنند . 
وي با اشاره به مشکلات عديده  اي که در شهرستان بن براي ثبت واقعه فوت اتفاق مي افتد از شهرداران و دهياران خواست حتما نسبت به اطلاع واقعه ي فوت به ثبت احوال اقدام کنند و ساز و کار مناسبي براي فرآيندهاي آن در نظر بگيرند. 
وي همچنين نقش مردم و فرهنگ سازي در اين زمينه را بسيار موثر خواند و گفت: ا گرچه در زمان فوت نزديکان تأثر و تألمات بسياري بر بازماندگان حاکم ميشود که سبب عدم اجراي صحيح قانون ميگردد ، ولي مشکلات قانوني و اتفاقات ناخوشايند در اثر عدم ثبت واقعه فوت و يا عدم صدور جواز دفن مشکلات عديده اي را براي بازماندگان در آينده ايجاد خواهد کرد که جلوگيري از اين امر مستلزم فرهنگ سازي و همکاري مردم است. 
نادري از ثبت احوال شهرستان خواست: آيين نامه اجرايي شرح وظايف ثبت به هنگام وقايع حياتي ، به ارگانهاي مرتبط ارسال شود. 
وي ضمن تقدير و تشکر از شهرداري بن و عملکرد خوب اين شهرداري در خصوص اعمال مديريت  و فرآيندهاي پيش بيني شده براي صدور جواز دفن، از ساير شهرداريها و  شبکه بهداشت شهرستان خواست در راستاي پيشگيري از وقوع مشکلات حقوقي پس از واقعه ي فوت تمهيدات لازم را اتخاذ نمايند.  
در ادامه احمد بهداروند ، رئيس ثبت احوال شهرستان بن گفت: نرخ تولد  شش ماهه اول ۱۴۰۰ نسبت به شش ماهه اول ۱۳۹۹به ميزان  ۰/۷ درصد کاهش داشته است و در  اين مدت  نامهاي علي ،محمد حسين،حسين ، عارف ، ابوالفضل و ياسين بيشترين نام در ميان پسران و نامهاي فاطمه،زهرا،هليا،فاطمه زهرا،حسنا،يسنا و باران بيشترين نامهاي انتخابي براي دختران در شهرستان بن بوده است.
بهداروند گفت: اگرچه  برخي از طلاق هاي ثبت شده در شهرستان متعلق به ساکنان شهرستان نيست ولي آمار بالاي طلاق در شهرستان بن به نسبت جمعيت اين شهرستان نگران کننده است  وي همچنين خواستار اتخاذ تمهيدات مناسب دستگاه هاي مسئول براي کاهش طلاق در شهرستان شد .

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟