جلسات ستاد فرهنگي ،اجتماعي، زنان و خانواده به صورت منظم برگزار شود.

دستگاه هاي اجرايي بايد در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي هم افزايي داشته باشند.

کد خبر: 157046 تاریخ انتشار: 1400/09/16 08:42:58
نمایش: 359
اخبار
جلسه ي ستاد فرهنگي اجتماعي سلامت، زنان و خانواده شهرستان بن به رياست فرماندار و با حضور ادارات عضو برگزار شد در اين جلسه کيانوش نادري فرماندار بن گفت: بدليل اهميت وافر مسائل اجتماعي در توسعه و پيشرفت شهرستان ، جلسات اين ستاد بايد به صورت منظم و با برنامه ماهانه برگزار گردد. وي با يادآوري مسئوليت اجتماعي افراد جامعه در قبال جلوگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي گفت: هر کدام از ما ضمن اينکه مسئوليت خود و خانواده مان را به عهده داريم در قبال جامعه هم نسبت به آسيب هاي اجتماعي وظيفه داريم و بايد مراقبت کنيم که افراد اطراف ما متزلزل نشوند.
نادري تاکيد کرد: هر اداره اي که افرادي را تحت پوشش دارد بايد نسبت به آسيب هاي اجتماعي  حساس باشد و خدمات حمايت معنوي، آموزشي و فرهنگي را ارائه دهد . 
فرماندار افزود:  همه ادارات بايد با يکديگر هم افزايي کنند تا بتوانيم آسيب هاي اجتماعي را مديريت کنيم  و از ضربه خوردن جامعه جلوگيري کنيم .
کيانوش نادري با اشاره به اينکه  مشکلات شهرستان به نسبت ساير شهرستانها کم تر است گفت: همين مقدار کم هم زيبنده ي شهرستان بن به عنوان حسينيه ي استان چهارمحال و بختياري نيست . ضمن اينکه با گسترش دسترسي کودکان و نوجوانان به فضاي مجازي کليه دستگاه هاي مسئول بايد در راستاي کم کردن آسيب هاي اجتماعي در فضاي مجازي اقدام عاجل انجام دهند.
در ادامه خانم احمدي رئيس بهزيستي شهرستان گفت: با شناسايي پاتوق ها و برگزاري کارگاه هاي اجتماعي و جلسات اجتماع محور در نقاط آسيب خيز شهرستان، در صدد هستيم  در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي در نقاط بحراني شهرستان برنامه هاي مناسبي انجام دهيم . همچنين باتوجه به آمار بالاي طلاق در شهرستان بايد با همکاري دستگاه هاي مرتبط برنامه هاي منسجم در راستاي تحکيم بنيان خانواده و کاهش آمار طلاق شهرستان تدوين شود. 
در اين جلسه سرهنگ مطلبي فرمانده نيروي انتظامي شهرستان ضمن اعلام اينکه نيروي انتظامي با فروشندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ قاطعانه برخورد خواهد کرد گفت: حذف اماکن آلوده و پاتوقها براي کاهش فعاليت توزيع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر در شهرستان از برنامه هاي اصلي نيروي انتظامي در برخورد با اين افراد است که البته اين امر لازمه ي کمک و همراهي مردم در اين مسير است.
در پايان قدير ولي پور معاون فرماندار بن با اشاره به اينکه برخي آمار و اطلاعات نشان مي دهد شهرستان مستعد افزايش آسيبها است گفت: الحمدالله ظرفيتهاي فرهنگي ما اجازه مبارزه و جلوگيري از آسيبهاي اجتماعي را به ما ميدهد ولي اشکال آنجاست که ما نميتوانيم از اين ظرفيتها بدرستي استفاده کنيم.
وي با اشاره به آسيبهاي فضاي مجازي گفت: در خصوص آسيبهاي اجتماعي فضاي مجازي بايد بتوانيم توليد محتواي مناسب در اين فضا داشته باشيم و جايگزيني براي محتواهاي نامناسب در اين فضا داشته باشيم . شناسنامه ي فرهنگي شهرستان بايد در شوراي فرهنگ عمومي تهيه شود و براي غناي فرهنگي شهرستان براساس آن توليد محتوا و برنامه هاي فرهنگي هنري و با نقش آفريني مردم اجرا شود.
وي در ادامه گفت: هر نقطه و  محله اي که به انزوا رفت همان نقطه مستعد آسيب هاي اجتماعي است پي بايد ورود کنيم و فرهنگ غالب که باعث آسيب شده را اصلاح کنيم .
ولي پور در انتها خواستار در نظر گرفتن عدالت محيطي در برگزاري برنامه هاي آموزشي، فرهنگي،گردشگري و هنري شد و گفت متاسفانه برخي محلات در اين برنامه ها ناديده گرفته ميشود که اين امر بايد در رويه ادارات اصلاح شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟