کيانوش نادري:نظارت ها بر فرآيند پخت نان در شهرستان بن دقيق تر انجام گيرد.

فرماندار شهرستان بن با تيمي متشکل از بازرسان شبکه بهداشت و صنعت و معدن از نانوايي هاي شهر بن بازديد کرد.

کد خبر: 156691 تاریخ انتشار: 1400/07/17 08:29:37
نمایش: 322
اخبار
کيانوش نادري فرماندار شهرستان بن به همراه تيم بازرسي صنعت ،معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن از تعدادي واحد نانوايي در سطح شهر بن بازديد کرد.
وي در حاشيه ي اين بازديد طي مصاحبه اي با روابط عمومي فرمانداري بن گفت: نان اولين و اصلي ترين کالا در سبد غذايي  هر خانوار شهري و روستايي است . باتوجه به اينکه مردم ما از قديم الايام با پخت نان در منازل احتياج خود را برطرف ميکردند با گسترش شهر نشيني و تغيير سبک زندگي اين وظيفه به نانوايان عزيز محول شده است و مردم  انتظاردارند ناني که براي مصرف خانواده تهيه ميکنند مانند نانهاي خانگي با کيفيت باشد. با توجه به اينکه روشهاي پخت نان نسبت به گذشته دچار تغيير شده است مسلما کيفيت نان واحدهاي نانوايي قابل مقايسه با نان پخت شده در منازل نيست ولي بايد توجه شود که فرآيند تهيه آرد همچنين توزيع و تحويل آن به نانواها هزينه و يارانه بالايي دارد بايد نظارت شود آردي که با اين همه زحمت تهيه مي شود و بدست نانوا مي رسد بالاترين کيفيت در اختيار مردم قرار بگيرد. 
نادري تاکيد کرد براي بهبود اين وضعيت، آموزش نانواها و هدايت آنها به سمت مجهز کردن نانوايي ها به تجهيزات مکانيزه و کم کردن دخالت دست براي رعايت بيشتر بهداشت  و ارائه ي خدمات با سرعت بالاتر وتلاش براي پخت نان با حرارت غير مستقيم به افزايش کيفيت نان کمک ميکند و مردم را از کيفيت نان راضي نگه ميدارد. البته در بازديدي که انجام شد يک واحد نانوايي فرآيند دخالت دست در پخت را تقريبا به صفر رسانده بود . که بايد تلاش شود در ساير نانوايي ها هم اين موضوع مدنظر قرار گيرد .
وي گفت: اين بازديد  در راستاي نظارت بر مصوبات شوراي آرد و نان شهرستان بن به عمل آمد. نظارت بر پخت نان توسط فرمانداري، بخشداريها، اداره صمت و بهداشت به صورت مرتب در سطح شهرستان صورت ميگيرد.
کيانوش نادري با اشاره به اينکه اغلب نان مصرفي خانواده اش را از واحدهاي نانوايي سطح شهر بن تهيه ميکند با ابراز رضايت از  کيفيت پخت نان در شهرستان گفت: خوشبختانه در سطح شهرستان، وضعيت پخت نان با توجه نانواهاي با سابقه و مجربي که در حال فعاليت هستند رضايتبخش است، اما  گاهي تخلفاتي در خصوص عدم رعايت بهداشت فردي، کم فروشي و تعطيلي خودسرانه صورت ميگيرد که به سرعت  به متخلفان تذکر داده ميشود که البته برخي از اين تخلفات در بازديد امروز نيز وجود داشت که به متخلفان تذکرات و راهنمايي لازم ارائه شد. 
وي با بيان اينکه بازرسي هاي مشترک که به صورت مرتب انجام ميشود تاثير خوبي در ارتقاء ارائه ي خدمات به مردم دارد، از بازرسان و نانوايان خواست در راستاي افزايش رضايتمندي شهروندان تعامل مناسب و صميمانه اي با يگديگر داشته باشد. 
همچنين در اين بازديد فرماندار در گفتگو با مردم نظرات و انتقادات آنان را در خصوص پخت نان در شهر بن و ميزان رضايتمندي ايشان از واحدهاي نانوايي محلات، جويا شد.
شايان ذکر است در شهرستان بن ۳۳ واحد نانوايي در حال فعاليت هستند که ۲۲ واحد شهري و ۶ واحد روستايي را شامل مي شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟