جلسه ستاد مديريت بيماري کرونا شهرستان بن تشکيل شد.

کيانوش نادري بر رعايت بيش از پيش پروتکل هاي بهداشتي و سرعت بيشتر واکسيناسيون تاکيد کرد.

کد خبر: 156642 تاریخ انتشار: 1400/07/06 08:17:16
نمایش: 300
اخبار
جلسه ستاد مديريت بيماري کرونا شهرستان بن به رياست فرماندار و حضور ادارات عضو در فرمانداري تشکيل گرديد. فرماندار با اشاره به اينکه الحمدالله شيوع بيماري سير نزولي را طي ميکند و با ابراز خوشنودي از اينکه  شهرستان بن  اولين شهرستاني بود که  واکسيناسيون بالاي هجده سال را آغاز کرد، گفت: لازم است در راستاي واکسيناسيون عمومي ، کمک همه جانبه به شبکه بهداشت انجام گيرد و همه ارگانها با تمام ظرفيت در اين کار همکاري کنند تا انشاءالله درصد واکسيناسيون شهرستان به نصاب قابل قبولي برسد . تک تک افراد وظيفه دارند در راستاي تشويق افراد به واکسيناسيون اقدام کنند. همچنين کليه ادارات و بخشداريها و دهياران  موظفند نيروها و مجموعه ي تحت پوشش خويش را تشويق به واکسيناسيون نمايند . 
همچنين شبکه بهداشت شهرستان برنامه ريزي لازم براي جلوگيري از ازدحام و بي نظمي در واکسيناسيون انجام گردد.
در ادامه فرماندار با گلايه از اينکه آرامستانها کنترل نشده است و خصوصا در روزهاي تعطيل تجمع در آرامستانها شديدا زياد است گفت : مردم شريف شهرستان مستحضر باشند که تا اطلاع ثانوي آرامستانها تعطيل است و نبايد هيچ گونه مراسمي برگزار شود و شهرداريها ،دهياريها ،نيروي انتظامي و شبکه بهداشت و درمان در اين خصوص هم افزايي داشته باشند چرا که مراسمات ختم در منازل باعث گسترش بيشتر بيماري در يک خانواده و اتفاقات دردناک پس از آن ميگردد. 
وي با اشاره به نزديک بودن ايام پاياني ماه صفر بيان کرد: فعلا هيچ مجوزي براي پياده روي اربعين داده نشده است . هيئات مذهبي در رعايت پروتکلها در مراسمات ماه صفر همکاري کنند . 
 در ادامه محسن سليمي معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان طي گزارشي از روند واکسيناسيون در شهرستان اعلام کرد:  تا ديروز  حدود ۵۰ درصد جمعيت بالاي هجده سال در شهرستان نوبت اول رو دريافت کردند که لازم است همگي در بحث اطلاع رساني  همکاري کنند .
وي همچنين گفت در کليه مراکز واکسيناسيون شهرستان تزريق واکسن در دو نوبت صبح و عصر انجام ميگيرد که خوشبختانه  دو روز متوالي رتبه اول واکسيناسيون را در استان داشتيم  .
وي گفت ۸۰ درصد فرهنگيان شهرستان واکسينه شدن که براي واکسيناسيون ۲۰ درصد باقيمانده لازم است آموزش و پروزش همکاري لازم را داشته باشد.
وي همچنين با اشاره به اينکه ابتلا به کرونا در مادران باردار بسيار خطرناک است و اين قشر از گروه هاي در معرض خطر هستند گفت متاسفانه تاکنون کمتر از حدود ۴۰ درصد زنان باردار شهرستان واکسينه شده اند که آمار تزريق اين گروه پرخطر بايد به بالاي ۸۰ درصد برسد. سليمي افزود واکسن سينوفارم براي اين افراد تزريق ميشود که تا کنون هيچ عارضه اي در شهرستان و استان در اثر تزريق آن به زنان باردار گزارش نشده است و نگراني در خصوص اين موضوع وجود ندارد .
معاون شبکه بهداشت شهرستان با بيان اينکه رعايت پروتکل هاي بهداشتي در ادارات حتما انجام شود گفت : ادارات در بحث استفاده از اپليکيشن  ماسک  گزارش بدهند چرا که رهگيري افراد کرونا مثبت و جلوگيري از تردد اين افراد و نشر بيشتر بيماري در جامعه از اين طريق انجام شود . وي در ادامه از  ادارات خواست بنر و پوستر هاي تشويق مردم به واکسيناسيون رو از شبکه بهداشت دريافت و در تابلو اعلانات  ادارات نصب کنند.
مخسن سليمي گفت: متاسفانه اصناف استقبال خوبي از واکسيناسيون نداشته اند.با توجه به  اصناف از  اقشار پر خطر هستند و با عموم  مردم ارتباط دارند لازم است صنعت، معدن شهرستان ،اتاق اصناف و اتحاديه ها  اقدامات لازم را در راستاي واکسيناسيون اصناف بعمل آورند . 
وي در ادامه گفت در حال حاضر با کمبود کپسول اکسيژن  مواجه هستيم و  لازم است که با کمک خيرين کپسول تهيه شده و به صورت اماني در اختيار بيماران قرار گيرد . 
سليمي با قدرداني از کمک شهرداران و دهياران در فرهنگ سازي رعايت پروتکل هاي بهداشتي از ايشان خواست در راستاي  تشويق به واکسيناسيون و فرهنگ سازي در اين خصوص نيز با شبکه بهداشت همکاري کنند تا واکسيناسيون پوشش گسترده تري داشته و زنجيره بيماري قطع شود  تا به لطف خدا کمترين ميزان ابتلا و بستري و مرگ و مير رو داشته باشيم .

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/08

اوقات شرعی

 

آرشیو

نظرسنجی

از عملکرد فرمانداری در این سالها رضایت دارید ؟